Attract

23:45

I just wanna quote back what I got from my Statistic's lecturer, Professor Sahar "Lelaki tertarik pada kecantikan wanita, tetapi wanita tertarik pada kebaikan lelaki."

Nampak tak permainannya di sini ?

Lelaki senang je nak jadi lelaki idaman perempuan, kalau baik, mesti ramai yang berebut-rebut nak.



Tapi,

Kalau perempuan, susah kan. Kecantikan rupa paras tu, anugerah tuhan. Kalau pakai make-up tebal pun susah nak jadi cantik. Makin buruk adalah.

Bulan Ramadhan ni, banyak tazkirah, kata-kata hikmat tersebar di Twitter dan Facebook, tapi pernah tak anda terbaca ini "Perempuan yang baik tidak memandang dan dipandang".

Saya pun kurang ingat struktur ayatnya bagaimana, tapi maksudnya, perempuan yang baik lagi solehah menundukkan pandangan dan tidak menonjolkan diri.

Saya sendiri sukar untuk melakukannya. Selama ini berjalan dengan penuh yakin, mata pandang ke hadapan, tiba-tiba nak membiasakan diri jalan tunduk ke bawah. Janggal bukan ? 

Mengenai penampilan pula, saya sendiri jarang sekali memakai baju kurung apabila keluar dari rumah. Lebih selesa dengan baju T dan seluar trek. Sekali-sekala pernah juga mencuba pakai baju kurung, terasa innocent. Terasa baik sangat. Macam anak dara pingitan, vulnerable mungkin.



Tujuan entri ini adalah, anda setuju atau tidak dengan quote di atas ?

"Lelaki tertarik pada kecantikan wanita, tetapi wanita tertarik pada kebaikan lelaki."



You Might Also Like

6 comments