Sirip - sirip

15:18

Fin-fin ? Sirip-sirip? Ni nama manja dengan kawan-kawan . Hehe, jadi sirip sudah aku . Header baru untuk semangat yang baru . Kenapa pink ? Aku nak join stok gadis ayu ke ? Huh ? Banyak soalan la pulak kan . 

Season orang mendaftar sudah bermula . Ramai kawan-kawan dah mencari arah tujuan mereka . Sunyi facebook yang sudah sedia ada bosan itu . Ye la, aku ni jenis kedekut nak guna kredit handphone, lebih senang guna facebook kalau nak tanya apa-apa, tapi aku juga jenis boros guna kredit handphone, kalau malas nak texting, lambat, baik calling terus .

Tapi aku rasa nanti masa minggu HELLuansiswa dekat PASUM tu aku pun tak berhubung dengan dunia luar . Tengah fikir ni nak bagi nickname apa dekat PASUM . Hehe . 

Pusat . Ahli . Sumo . Untuk . Makan ?

Persediaan . Akal . Saya . Untuk . Mereng ?


Kalaulah dekan [ke apa orang panggil?] baca nih, tak pasal-pasal kena tindakan tatatertib . Persediaan tak banyak lagi yang dibuat . Sebab aku baru ikhlas nak pergi sana . 


Ramai kawan-kawan yang dapat overseas . Tawaran berganda pun ada .

1. Nur Farihah Mohd Reza, budak genius itu : 
-sekarang dekat IIUM untuk program SPC dalam bidang medic.
-dapat tawaran JPA ke Jordan untuk medic juga .
-dapat tawaran MARA sebab dapat straight A+ buat IB [medical] di Banting .

2. Khairunnisah Rosli
-dapat SPC kat Taylor dalam bidang medic, tapi tolak, sebab parents tak bagi .
-berdasarkan keputusan SPM dapat tawaran ke Jordan juga dalam bidang medic bawah JPA.

3. Haszenanil Husna Am Haszimie
-sedang sambung belajar di MSU dibawah program SPC dalam bidang medic
-dapat tawaran sambung belajar ke Jordan bawah JPA juga dalam bidang medic

4. Nur Ain Sakinah Jalil
- dapat tawaran buat foundation MUFY bawah MARA dalam bidang Bio Tech kat Monash University Malaysia Campus
-baru mendaftar dekat Kolej Tati semalam untuk persediaan ke Russia bawah Yayasan Terengganu.


Sape lagi ah ? Kalau ada yang tertinggal cakap la .

Ramai lagi yang dapat tawaran belajar ke luar negara . 

IB di Kolej MARA Banting : 
Nawal Aqilah Amir (Medic) , Lutfi Adam Mohd Zuki (Engine) dan Mimi Asmida Ridhwan (Biotech).

Persediaan ke Jepun bawah MARA : 
Hamimi Arif Safie (Engine) , tak tau dia buat foundation kat mana ? Kalau Ambang Asuhan Jepun UM boleh jumpa .

Twinning programme dengan Ireland bawah JPA : 
Muhammad Fakhrul Hakeem Rohaizat (Medic) , tak tau kolej kat Malaysia kat mana ? Tapi dekat Penang la .[kalau ko baca , bagitahu la . ]

Medic di Mesir bawah JPA : 
Azifah Zakaria dan Hilmi Nafiah

Twinning IMU dan Ireland bawah JPA (Medic) : 
Fatin Fazzrini Marzuki dan Norshahiratul Atikah

Foundation di MSU untuk fly ke India bawah JPA (Medic) : 
Ayuni Badihah Aziz dan Nur Saraya Nabeela Abdul Hamid



Kawan-kawan blogger pun ada juga,

1. Andy Nurehan Adibah Rahim, (Medic) nak fly ke MESIR, bila ya ?

2. Rohayu MN, IB (Medic) di Kolej MARA Banting

3. Nurul Diyana dapat Biasiswa Nasional untuk sambung belajar ke UK dalam bidang medic , persediaan di Kolej KYUEM (kolej idaman aku tu )

4. Alia Delaila , IB (Medic) di Kolej MARA Seremban, semoga kamu dapat ke UK .

5. Miss Jenny / Jannah Comey (Saya tak tahu nama penuh awak apa. hehe), (Medic) Russia bawah Yayasan Terengganu, Rabu ni daftar di Kolej Tati .

6. Hanisa Sabrina IB (Dentistry) di Kolej MARA Seremban .

Ramai blogger yang pandai-pandai . Hehe

Kawan-kawan yang interview sekali dengan aku rasanya semua dapat, tahniah pada mereka juga, tapi aku tak tahu la, tempat spesifik diorang kat mana . Cuma Mirah di Kuala Nerang untuk ke India dan Muni IB di Kolej MARA Banting . Group aku semua medic .

Tak lupa juga pada kawan-kawan yang sambung belajar di Tanah Melayu, teruskan usaha kalian meningkatkan kualiti Universiti-universiti di Malaysia . 

Aku suka syair ni,

Tinggalkan negerimu dan merantaulah ke negeri orang
Pergilah kan kau dapatkan pengganti dari kerabat dan teman


Selamat jalan kawan-kawan, SEMOGA BERJAYA tak kira di mana jua anda berada . :))


p/s : cuba korang kira berapa dah bakal DR ?

p/p/s : Siddiq Husainy, anda nak sambung di mana ?


You Might Also Like

6 comments